Планинарство сред природата on Earth - част от the big Universe

(The mountain is a place, where one can focus and concentrate -  to have a dialog with himself, to think and enjoy his own thoughts )

 

 

Айнщайн : “Откриването на нова теория е като изкачването на планина,
когато пред погледа се откриват нови и все по-необятни гледки/панорама.”

 

 

            Аз вярвам, че е много, very much (физически, spiritually and интелектуално) полезно за всеки човек, да actively практикува ходене в планината (communicating with Nature; туризъм), at least 2-3 пъти месечно, all his life. This is getting back to nature lifestyle; начин на живот, a relax, който пречиства от многото натрупвани напрежения, стрес и простотии (от живот in an irrational/субективистична среда), спомага to get rid of a lot of bad thing that irrational society is doing to us (to our human nature; когато social/group/collectivized values яко се опитват да корумпират/конформират our rational & objective/natural principles/values/мнения/предпочитания/предпоставки ), ала същевременно те зарежда със will, will for life power, will for applying of hard & efficient/effective efforts (vs useless effortless action), will for successes & enjoyment in your lifetime.

            Когато един човек е в процес на изкачване на един набелязан от него връх в планината (поставена цел), той полага усилие, труди се, прилага волята си, поти се уморено, но ако е и truly разумен преценява (рационално evaluate-ва, justify-ва & judge-ва) силите си и фактите от реалността -  докъде може сам да се изкачи, и от къде на сетне, би било неразумно или дори вредно за него да продължи (все по-)нагоре. Той -разумно-рационалният човек- сам планира, по пътя към целта си и обратното завръщане, за което също има необходимост & нужда от достатъчно (физическа и psyche) енергия и сили.

            Такъв човек има амбицията и желание, иска волево да достигне/постигне целта си – върхът. Работи (passionately & упорито) за това. Ежеседмично, зима или лете – всеки ден, всеки час както се казва, защото когато човек се е идилично синхронизирал (в хармонично съзвучие) с природата, то планината, процеса на изкачване и слизане е едно joyful преживяване, an experience, a fulfillment; постепенно се превръща във lifestyle.

***

            Колкото по-стръмна (и дълга) е пътеката към върха, толкова по-трудна е борбата на изкачващия се човек с умората, която изпитва. По пътеката към върха, човек е разумно-необходимо сам да прецени и наложи равномерно и постоянно темпо, като избира такава пътека, която да орговаря на неговите реални способности - за да бъде по-безопасно, по-сигурно, по-лесно, по-рационално и по-полезно усилието на трудът, което влага, както и да бъде възможно по-нисък разходът му на енергия (рационална ефективност и по-висока производителност). Важно, of crutial importance е този човек да може не само да направи избор на маршрута, ала на първо място правилно да evaluate-ва сезонът & времето (природното) & други обстоятелства и събития, които избира за изкачването на върхът (да е научен да държи сметка, в пълният контекст на неговото планирано начинание, което вече е въпрос на знания & опит, които формират концепцията за (всеобхватна) предвидимост - да можеш да виждаш нещата не само, които се виждат (с просто око и в краткосрочен план), ала и да „виждаш” онези, които (все още) не се виждат. В противен случай (надценявайки или подценявайки факти & предпоставки) - заблудата, следователно ирационалността, следователно вредата (за този човек) са неизбежните последствия и той ще има да се чуди и мае от къде са му дошли, ей тъй, из невиделицата - ще повтаря многократно и на себе си, и пред другите, че „никой не можеше да го предвиди” или „карай да върви - всяко зло за добро” или „ бял кахър, малкият дявол - важното е да сме живи и здрави” или „such is life” - все опити за избелване на гузната си съвест, опити за самооправдание & самоуспокоение, опити за отричане на обективното и в крайна сметка - отказ да поеме (както трябва - смело и честно) отговорността за ирационалните си избори & действия.)   

            По пътят му нагоре устремен към много нови хоризонти, той от време на време, just за един момент, за няколко минути, или някакъв период от време – той си отпочива (отмества за кратко време концентрацията/focusing от целеустремената си визия, като се deliberately отдава на мига на това свое съществуване за experiencing joy от умората) сред тишината и чистотата на природата. Това са моментите, през които той усеща сладката умора от междинното преодоляване на изпълненото с изпитания на волята и физиката процес на (обективно изморителното) изкачване – вдишва & experience-ва чувството на успешното положено усилие: междинeн завършек. През тези моменти той разглежда природата, observe-ва (& listens to, усеща) упорядъчността й, смисля я, любува я, и изпитва чувство на peace of mind, удоволствие & удовлетворение & подреденост – една междинна почивка, по пътя му нагоре. A moment of rest (pausing, making a pause, taking a break), който момент му харесва, през който, човекът „зарежда гориво” необходимо за постигане на (още) по-далечната му цел. Тогава той изживява този красив момент, преживява великолепие, което идва след сериозно положени усилия и преодоляване на трудности за които е разходвал много лична физическа (& psyche) енергия. Изпитва природната joy – един момент на pleasure & удовлетворение от, и любов за/към - живота. Experience-ва (красотата на) собственият си живот. И отново (волево) продължава изкачването (си) нагоре, към върха/целта.

               (Колкото по-високи са рационалните (objective) ценности на РР човек, толкова по-трудна е борбата (необходимите усилия на неговия труд), която той фокусирано, упорито и последователно води за осъществяването им, като се съобразява със собствените си рационални способности, capacity, знания, опит & предвидимост. Постига цел, поставя си нова по-висока, когато и нея достигне, вече си е формирал следващата нова цел - още по-висока, по пътя му нагоре. Между отделните си цели, след постигане на текущата такава, разумно-рационалният човек има нужда от време на време: от един момент, няколко часове, няколко дни, или някакъв период от време - междинeн завършек - през който той joyfully да experience усещането & чувството на неговата успешно финализирана (текуща) цел - the sence of living in the Universe, където негови рационални ценности могат да бъдат постигани успешно. A moment of rest, ценност сама по себе си, който му доставя огромно pleasure & удовлетворение, през който момент, той обективно смисля достижението си и същевременно „зарежда гориво” необходимо му за постигане на някаква следваща по-далечна цел, да продължи напред и нагоре. Тогава той изживява този красив период, любува го, experience-ва гордостта, която заслужено идва след сериозно положени усилия и преодоляване на трудности за които целеустремено и фокусирано е разходвал много лична интегрирана енергия и може да си каже: „Радвам се, I enjoy че осъществих успешно, този междинен завършек в моят живот. Готино е. Сам, voluntary, със собствени умения и способности си го изработих. Заслужих си  го честно & справедливо.” Трудна, ала сладка е the class борбата!

            Важността на that experience, в този период от време е не толкова какво този човек observe & научава от that experience, a в самия факт, че го (passionately) истински изживява! Истински experience-ва a period of pleasure & joy & satisfaction - a peaceful moment of love for the fact of (his) existence! Experience-ва a sense of (his) готин life - тук и сега, на Земята.)

***

 

            Когато финално успее да изкачи най-после върхът – о, тогава пред него се разкрива фантастична гледка, уникално великолепна панорама на истинската природата, могъществото й - такава каквато е, a sight of beauty and greatness which motivates most (normal) humans. Чувството, което нахлува и го изпълва всеобхватно е едновременно:  на гордост, pleasure, удовлетворение, възхищение & the peace of his човешки ум, насред the beauty & the greatness of Природата. Такова уникално преживяване, което трае с минути (или с часове), е жизнерадостният факт на изживяването на този факт, чрез положени усилия – успешното достигане на целта. Чувство за сигурност и на увереност, в целеустременият процес на извършване на работа. Чувство за достойнство & за self ID (божествено, религиозно, delusional истинско, knowledgeable) смисляне, сред голямата Природа - на самоуважение. Интензивно истинско happiness.

            (A full-time разумно-рационален човек може да избере да продължи да осъществява рационалните си ценности и цели, нагоре и напред. Да транслира the meaning of that experience, в по-нанатъшно реализиране into the курса на неговият живот; or може да направи рационален choice да спре, до тук. Каквото, обаче, и да реши, неговите действия&work остават изцяло intact, едно единно цяло интегрирано само във себе си - един факт, един реализиран факт в Природата, както един фар на сушата, който сигнализира посоката на моряците по корабите в морето. Чувство за сигурност и на увереност, в целеустременият процес на извършване на работа. Чувство на достойнство & за self ID смисляне, сред голямата Природа - на самоуважението. Интензивно истинско happiness.)

***

 

            Така е и при обратното спускане надолу, макар че цялата структура & мускулите на краката се натоварват много повече от сърцето и умората все повече и повече се (болезнено) усеща и (нацяло) чувства.

            Ала и по пътят нагоре & при слизането надолу - разумът на този човек излезнал дръзко в планината трябва (да може, to be able and to have the capacity!) рационално да evaluate-ва & действа, инак - ще се заблуди или ще се изгуби, някъде сред упорядъчността на великолепната Природа (особено ако действа on faith, on a wish, on a whim, бабаитски или емоционално-инстинктивно). А това вече може (сериозно) да му навреди. Понякога НЕпоправимо - тогава ходенето в планината е unhappiness, откровенна тъпотия и би било лишено, губи всякакъв обективен & рационален смисъл, за този човек.

 

           PS

          Това, което в метафизиката е обективността на фактологичната материя,

          в епистемологията е методологично-интегрираната познаваемост,

          в human областта е (функция от М&Е)

·         Етиката, моралният кодекс - йерархична (систематизирана & рационална) ценност - дефиниращ:

o   Politics - идеали, идеология, закони - устройство на Държава & власт;

o   Икономика - практическата организация на средствата за оцеляване и развитие дефинирани by politics; competitive choices & действия на индивидите за максимално ефективно, постоянно и ever changing pre-локиране на ресурси с цел производство & trade, създаване на принадена стойност, резултативна печалба & увеличаване на capital;

o   Естетика - интегрираният финален резултат -култура & среда & менталити- от Политика & Икономика;

 

Четирите, основани на естествен (истински rational) self-interest & the индивидуалните права - социология, психология, сексология - т.е. НЕконформистката ленинска, соц истинска/real/non-regulated/non-controlled/non-distributive правда на ДДТ-то:Справедливостта е известна величина, тя е непоклатима и неизменна, objective & rational. Тя не може да бъде нито повече, нито по-малко.” Нула или единица, true of false, факт или НЕфакт, вярно или wrong. Диалектика (по Хегел, по Маркс, а? Или? Ех, these диалектики!) на „Нула & Единица”.

 

ДДТ (DDT) е интегрираното триединство на:

1.      Дух: (способностите на) разума (to think consistently wishfully rationally, идеалистично или материалистично logically, мистично objectively, on an impulse in cognitive principles чрез applying the right methodology!)

2.      Душа, (под-)съзнание: (psycho)емоционален статус

3.      Тяло: материя

 

           

усилие, work, полагане на труд    the Universe is the обективния standard